remarketing

Korzystając z internetu, na pewno zauważyłeś, że coraz częściej wyświetlają ci się reklamy związane z produktami, którymi ostatnio się interesowałeś. Może to budzić obawy o prywatność, jednak staje się coraz popularniejszą strategią marketingową. Jest to remarketing, czyli wyświetlanie reklam do użytkownika, który wcześniej już wszedł z nami w interakcję. Reklamy remarketingowe są dużo lepiej dopasowane do odbiorcy, ponieważ bazują na jego preferencjach, odczytywanych z plików cookies.

Jeszcze kilka lat temu remarketing był nowinką, stosowaną przez najlepszych speców od reklamy internetowej. Jednak obecnie zaczyna robić się standardem. Co na to wpływa?

Remarketing jest zazwyczaj dużo bardziej skuteczny niż zwykła reklama online. Oznacza to, iż przynosi większą konwersję – pozwala uzyskać większą liczbę klientów z takiej samej zainwestowanej kwoty. Sposób kształtowania się kosztów w remarketingu to dosyć złożone zagadnienie, więc nie będziemy to tu kompleksowo wyjaśniać. Podstawowa zasada jest taka, że reklamy biorą udział w “licytacji” stawek i wyświetlana użytkownikowi jest ta, która wygra. Reklamę remarketingową można stosować w dwóch najważniejszych systemach reklamowych współczesnego internetu, czyli w Google’u oraz w Facebooku.

Działania remarketingowe pokazały swoją skuteczność w niemal każdej branży. Wszędzie pozwoliły zwiększyć precyzję dotarcia reklam, a tym samym wpłynęły na obniżenie nakładów finansowych. Czy również branża nieruchomości może skorzystać na remarketingu?

Odpowiedź to – oczywiście, że tak. I jest to niezależne od tego, który rodzaj podmiotu rynku nieruchomości reprezentujesz. Remarketing opłaca się zarówno deweloperom, jak i biurom pośrednictwa. Postaramy się w sposób prosty i zrozumiały wyjaśnić dlaczego.

Wyobraź sobie typową ścieżkę, jaką przechodzi klient szukający nieruchomości. Najpierw w jego głowie pojawia się pomysł, że chciałby kupić nieruchomość. Zaczyna się więc rozglądać za ofertami. Z tego względu, iż w internecie jest ich mnóstwo, klient wędruje po różnych stronach i portalach, otwierając dziesiątki, a nawet setki anonsów. W każdym takim miejscu pozostawia po sobie ślad, w postaci zapisu w tzw. pliku cookies.

Po jakimś czasie klient zacznie zbliżać się do momentu podjęcia decyzji o zakupie. Jednak od tego, gdy zaczął przeglądać oferty minęło już pewnie kilka miesięcy. Być może twoje ogłoszenie widział już tak dawno temu, iż go nie pamięta i z tego powodu zdecyduje się kupić coś, co widział ostatnio. Jak temu zapobiec?

Do tego właśnie służy remarketing. Pozwala on na skierowanie reklamy do osoby, która już weszła w interakcję z twoją firmą. Interakcje mogą być różne: czy to wejście na stronę, czy skorzystanie z formularza kontaktowego. Dzięki remarketingowi potencjalny klient po jakimś czasie na ekranie komputera lub telefonu ujrzy twoją reklamę, co mu przypomni o twojej ofercie. Co więcej – ta remarketingowa reklama będzie dużo lepiej dopasowana do jego potrzeb, ponieważ uwzględnisz w niej wszystko to, czego się o danej osobie dotychczas dowiedziałeś.

Od strony technicznej w remarketingu bardzo istotne jest odpowiednie konstruowanie zasad wyświetlania reklam. Tutaj z kolei kluczowe jest dzielenie ich na grupy, a następnie kierowanie odpowiednich komunikatów do odpowiednich grup. Dzięki temu, przykładowo, nie będziesz płacić za wyświetlanie reklamy domu osobie, która chce kupić mieszkanie lub reklamy stumetrowego apartamentu singlowi szukającemu taniej kawalerki.

Remarketing jest na tyle złożonym typem reklamy, że najlepiej jest zlecić go wyspecjalizowanej agencji. Osoba bez odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia nie będzie w stanie skonfigurować kampanii tak, aby konwersja była rzeczywiście lepsza niż przy zwykłej reklamie.

Komentarze do artykułu